Ajankohtaista / Tiedotteet

IPSC Action Air peruskurssi

Tampereen Urheiluampujat ry järjestää elokuussa 2022 IPSC Action Air peruskurssin, joka pohjautuu IPSC turvallisen ampujan kurssiin. Teoriaopinnot suoritetaan kahtena iltana: maanantai 22.8. ja keskiviikko 24.8. kello 17-21.

Kurssipaikka on TaU:n action air -rata, osoitteessa Raspinkatu 5, Tampere.

Kurssin läpäiseminen on edellytys IPSC:n harrastamiseen ja sen suorittamisen jälkeen SAL:n alaiseen ampumaseuraan kuuluva ampuja saa nimensä IPSC TA-rekisteriin ja voi osallistua lajin kilpailuihin.

Ennen kurssille tuloa kannattaa tutustua lajiin:

Sekä lajin sääntöihin suomeksi ja englanniksi:

Kurssin kahtena ensimmäisenä päivänä käydään läpi lajin teoria ja suoritetaan teoriakokeet. Teoriakoetta varten kurssilaisen tulee tuntea lajin säännöt, lähinnä turvallisuuden näkökulmasta. Ulkoa niitä ei tarvitse opetella, mutta kurssilaisen tulee tuntea tärkeimmät turvallisuutta koskevat säännöt. Sen jälkeen kurssi jatkuu käytännön Action Air harjoittelulla Raspinkadulla. Harjoituksen ajankohdat ovat seuraavat:

– la 27.8. klo 14-16
– su 28.8. klo 14-16
– ke 31.8. klo 18-20
– la 3.9. klo 14-16
– su 4.9. klo 14-16
– ke 7.9. klo 18.20

Harjoituksiin osallistuminen on muutoin vapaaehtoista, mutta kurssilaisen tulee osallistua vähintään yksiin harjoituksiin ennen ampumakokeen suorittamista. Ampumakoe suoritetaan kahdessa ryhmässä, joista ensimmäisen ryhmän suoritusajankohta on lauantai 10.9. klo 13-16 ja toisen toisen ryhmän suoritusajankohta sunnuntai 11.9. klo 13-16.

Kurssin hinta on 90 euroa, TaU:n jäseniltä 70 euroa.

Kurssin osanottomaksu suoritetaan Tampereen Urheiluampujien tilille viimeistään maanantaina 15.8.2022, joka on myös viimeinen mahdollinen ilmoittautumispäivä.

Tampereen Urheiluampujat / action air

Tilinumero: FI78 4503 0010 6483 62

Osanottajia kurssille mahtuu mukaan max. 15 henkeä ja paikat täytetään

ilmoittautumisjärjestyksessä.

Mikäli et ole SAL:n alaisen ampumaseuran jäsen, ennen kurssille ilmoittautumista kannattaa tiedustella mahdollisuutta liittyä Tampereen Urheiluampujien jäseneksi. TA-statuksen voimaantulolle on edellytyksenä SAL:n alaisen ampumaseuran jäsenyys.

Käytännön harjoittelua varten action airiin kurssille tarvitaan suojalasit, 6 mm kaasurekyylitoiminen airsoft-pistooli, siihen vähintään 3 lipasta sekä IPSC-vyö pistoolikoteloineen ja lipastaskuineen. Lisäksi tietenkin tarvitaan myös pistooliin sopivia muovi- tai biokuulia ja green gasia. Seuralla on käytettävissä myös vuokrakalustoa (12€/käyttökerta), mutta niiden määrä on rajallinen.

Kurssi on mahdollista suorittaa myös ruutipistoolilla, jolloin kurssin läpäiseminen pätevöittää ampumaan kaikkia IPSC alaisia disipliinejä. Mikäli haluat suorittaa kurssin vain ruutipistoolilla, siitä on sovittava erikseen.

Jos varusteista ja niiden hankinnasta on kysymyksiä, ottakaa yhteyttä kurssin johtajaan tai kouluttajaan.

Jos koronatilanne aiheuttaa muita erityisjärjestelyitä tai muutoksia, niistä tiedotetaan kurssille ilmoittautuneille sähköpostitse.

Kurssille ilmoittautuminen: oskari.sivula@gmail.com

Lisätietoja: