Ajankohtaista / Tiedotteet

IPSC Action Air -peruskurssi 1/2024

Tampereen Urheiluampujat ry järjestää helmikuussa 2024 IPSC Action Air peruskurssin, joka pohjautuu IPSC turvallinen ampuja -kurssiin.

Teoriaopinnot suoritetaan kahtena iltana: maanantaina 12.2. ja torstaina 15.2. kello 17-21.

Kurssipaikka on TaU:n action air -rata, osoitteessa Hyllilänkuja 7, Tampere.

Kurssin läpäiseminen on edellytys IPSC:n harrastamiseen. Kurssin suorittamisen jälkeen SAL:n alaiseen ampumaseuraan kuuluva ampuja saa nimensä IPSC TA-rekisteriin ja voi osallistua lajin kilpailuihin. (Action Airin TA-status voidaan päivittää haluttessa ruutilajeihin.)

Ennen kurssille tuloa kannattaa tutustua lajiin ja ampujan polkuun:
Sekä lajin sääntöihin suomeksi ja englanniksi:

Kurssin kahtena ensimmäisenä päivänä käydään läpi lajin teoria ja suoritetaan teoriakoe. Teoriakoetta varten kurssilaisen tulee tuntea lajin säännöt, lähinnä turvallisuuden näkökulmasta. Ulkoa niitä ei tarvitse opetella, mutta kurssilaisen tulee tuntea tärkeimmät turvallisuutta koskevat säännöt.

Teorian jälkeen kurssi jatkuu käytännön Action Air -harjoittelulla Hyllilänkujalla.

Harjoitusten ajankohdat ovat seuraavat:
la 17.2. klo 12-14
ma 19.2. klo 18-20
ke 21.2. klo 18-20
pe 23.2. klo 18-20
ti 27.2. klo 18-20
ke 28.2 klo 18-20

Harjoituksiin osallistuminen on muutoin vapaaehtoista, mutta kurssilaisen tulee osallistua vähintään yksiin harjoituksiin ennen ampumakokeen suorittamista. Lisäksi kurssilaisilla on mahdollisuus osallistua TaUn Action Air viikkoharjoituksiin kurssin alettua.

Ampumakoe suoritetaan kahdessa ryhmässä, joista ensimmäisen ryhmän suoritusajankohta on sunnuntaina 10.3. klo 12-15 ja toisen ryhmän suoritusajankohta samana päivänä klo 15-18.

Käytännön harjoittelua varten action airin kurssille tarvitaan suojalasit, 6 mm kaasurekyylitoiminen airsoft-pistooli, siihen vähintään 3 lipasta sekä IPSC-vyö pistoolikoteloineen ja lipastaskuineen. Lisäksi tarvitaan myös pistooliin sopivia muovi- tai biokuulia ja green gasia. Seuralla on käytettävissä myös vuokrakalustoa (12€/käyttökerta), mutta niiden määrä on rajallinen.

Kurssin hinta on 90 euroa, TaU:n jäseniltä 70 euroa.

Kaluston vuokrahinta kurssin ajaksi 40 euroa.
Näyttöpäivän jälkeiset lisäpäivät 12€ kerta.

Kurssin osanottomaksu suoritetaan Tampereen Urheiluampujien tilille viimeistään torstaina 8.2.2024, joka on myös viimeinen mahdollinen ilmoittautumispäivä.

Tampereen Urheiluampujat ry
Tili: FI04 4503 0010 2888 54
Viestiin: TA-kurssi ja kurssilaisen nimi

Osanottajia kurssille mahtuu mukaan max. 15 henkeä ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Mikäli et ole SAL:n alaisen ampumaseuran jäsen, ennen kurssille ilmoittautumista kannattaa tiedustella mahdollisuutta liittyä Tampereen Urheiluampujien jäseneksi. TA-statuksen voimaantulolle on edellytyksenä SAL:n alaisen ampumaseuran jäsenyys.

Kurssi on mahdollista suorittaa suoraan myös ruutipistoolilla, jolloin kurssin läpäiseminen pätevöittää ampumaan kaikkia IPSC alaisia lajeja. Tähän vaaditaan jonkun toiminnallisen lajin (SRA tai IDPA) voimassa oleva status. Mikäli haluat suorittaa kurssin vain ruutipistoolilla, siitä on sovittava erikseen. Suosittelemme kokeen ampumista ensin Action Airilla, jonka jälkeen ruutikokeen suorittamiseen ei ole erillistä aikarajaa.

Jos varusteista ja niiden hankinnasta on kysymyksiä, ottakaa yhteyttä kurssin kouluttajaan.

Kurssille ilmoittautuminen ja lisätiedot:

Kurssin pääkouluttaja Antti Syrjä ( antti@syrja.fi tai puh. 0440 731 741 )

Lataa PDF-tiedostona